Tariefswijziging

Fietser op weg

Heeft u vragen over de recente tariefsverhoging, de details van uw meest recente factuur, of heeft u vragen over uw huidige contract? Op deze pagina staat een uitgebreid overzicht met de meestgestelde vragen (FAQ) en de bijbehorende antwoorden, zodat u snel de benodigde informatie kunt vinden.

Tariefsverhoging

De overheid voert steeds strengere regels in om afvalscheiding en recycling te stimuleren. Deze maatregelen helpen ons allemaal om minder afval te produceren en waardevolle grondstoffen opnieuw te gebruiken, maar maken het ook noodzakelijk om onze tarieven aan te passen. Ook hebben wij te maken met diverse marktontwikkelingen waardoor de kosten voor transport, energie en materialen stijgen. Wilt u weten hoe deze tarieven tot stand komen? Op www.prezero.nl/marktontwikkelingen vindt u hier meer informatie over.

De tariefverhoging gaat per 1 januari 2026 in. Als u vooraf betaalt dan betekent dit dat u midden december de factuur van januari ontvangt. 

U vindt de aangepaste tarieven op uw eerste factuur over januari 2026. Uw factuur met de nieuwe tarieven vindt u dan ook in Mijn PreZero. Heeft u nog geen Mijn PreZero account? Vraag er dan eenvoudig een aan via prezero.nl/mijn-prezero

Factuur

Ja, dat kan. Door in te loggen op Mijn PreZero kunt u zelf eenvoudig de e-mailadressen opgeven waar wij de factuur naartoe mogen sturen.Heeft u nog geen Mijn PreZero account? Vraag er dan eenvoudig een aan via prezero.nl/mijn-prezero

Contract

De definitieve tariefverhoging (mede door late overheidsbesluiten) waren op het moment van uw contractondertekening helaas nog niet bekend. De mogelijkheid tot aanpassing van de tarieven staat in onze algemene voorwaarden.

Ja, de tariefverhoging geldt voor al onze producten en diensten. De nieuwe tarieven kunt u zien op de factuur over 2026.

Ja, de aangekondigde tariefsverhoging geldt ook voor uw huidige afname. De tarieven die u op de webshop ziet, zijn voor het jaar 2026 aangepast. 

Uw opties zijn contract afhankelijk. De verhoging is nodig om uw afval op een goede manier te blijven inzamelen en verwerken, we bespreken graag de mogelijkheden met u. Neem hiervoor contact met ons op.

De verhoging is nodig om uw afval op een goede manier te blijven inzamelen en verwerken, zodat we u de service kunnen blijven verlenen zoals u van ons gewend bent. 

Gewoonlijk verhogen wij de tarieven één keer per jaar. Door onvoorziene marktomstandigheden of overheidsmaatregelen kan het echter noodzakelijk zijn om vaker een aanpassing door te voeren.

Onder normale marktomstandigheden kunt u ervan uitgaan dat de prijsverhogingen eenmaal per jaar plaatsvinden. Echter, wij zijn verplicht om wijzigingen als gevolg van nieuwe overheidsmaatregelen direct door te voeren op het moment dat deze ingaan.

Uw opties zijn contract afhankelijk. We bespreken graag de mogelijkheden met u. Neem contact op met uw accountmanager of vul ons contactformulier in.

Uw opties zijn contract afhankelijk. We bespreken graag de mogelijkheden met u. Neem contact op met uw accountmanager of vul ons contactformulier in.

CO₂-heffing

De CO₂-heffing is een belasting die bedrijven moeten betalen voor de uitstoot van koolstofdioxide (CO₂). Het doel van de heffing is om de uitstoot van CO₂ (een broeikasgas) duurder te maken en bedrijven te dwingen schonere keuzes te maken en te investeren in verduurzaming.

Lees hier meer over deze heffing.

Contact

Heeft u vragen over uw contract, de meest recente tariefswijzigingen, of wilt u advies over hoe u kosten kunt beperken door beter afval te scheiden? Neem dan via dit formulier contact met ons op.

Heeft u een andere vraag?

Heeft u vragen over uw contract, de meest recente tariefswijzigingen, of wilt u advies over hoe u kosten kunt beperken door beter afval te scheiden?